خوشه چینی در معرفت فرهنگی

کلمه الله هی العلیا

خوشه چینی در معرفت فرهنگی

کلمه الله هی العلیا

کار و تلاش و کوشش لازمه تولید و افزایش کارآیی و اثربخشی

اقتصاد، صنعت و تولید ایران و ایرانی در درازای تاریخ ایران دستخوش عوامل متعددی بوده است. از ساماندهی و سازمانهای امپراطورهای مختلف تا بخش­های ملوک الطوایفی، تا سهم خواهی­های قومی و قبیله­ای و اقدامات کشورهای سلطه­گر در اختلاف افکنی و وابسته­سازی و ایجاد تنبلی و نهایت استفاده نامطلوب از نعمت عظیم نفت و ایجاد فرهنگ بهره­مندی کاذب همه دست به دست هم داده است تا ما کمتر به یک وحدت رویه برای استفاده از پتانسیل موجود برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر برسیم.

هر گاه بخواهیم این جمود را بشکنیم و نهال بالندگی شروع به جوانه­زدن، رشد و بالندگی نماید چاره­ای جز فائق آمدن بر این تنبلی موجود نیست. در سطح سازمانها نیز با توجه به اینکه بودجه­های دولتی بر اساس استعداد سازمان توزیع می­شد و با یک روند افزایشی و توجیه تورمی روز به روز به صورت افسارگسیخته و بی­حساب و کتاب رشد یافته و ارزیابی عملکرد نیز جایی برای خود باز نکرده بود به یک معضل سرسام­آور برای هر دولتی تبدیل شده است.

بودجه­ریزی بر مبنای عملکرد و استفاده از کارآیی و اثربخشی در سازمانها می تواند نگاهی نو به سازمانها بیاندازد و در چشم انداز و اهداف سازمانها ویرایش های موثری بکند و لیست پرطمطراق اهداف و چشم­اندازها را به فعالیت­های واقعی و موثر بدل کند. که حاصل کار هم پیشرفت و ترقی را حاصل می­کند و هم رضایت خدا و خلق خدا.

در بخش فردی نیز با توجه به عنایت روزافزون مسئولان کشور به تولید ملی باید در جهت هموار نمودن راه تولید و از بین بردن موانع اقدام شود و تولید کنندگان نیز همت روزافزون داشته باشند تا بتواند چرخ تولید راه بیفتد و بار دیگر کالا و برند ایرانی زبان زد خاص و عام شود.